Κάνουμε γνωστό στα μέλη και στους φίλους μας ότι αυτόν τον καιρό υπάρχει μια έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα {Πατησίων 44} που αξίζει να τη δει κάποιος.
Οι ώρες που είναι ανοιχτό το μουσείο είναι: Δευτέρα 13.00 – 20.00, Τρίτη – Κυριακή: 09.00 – 16,00
Είσοδος: 5 €
Και λίγα λόγια για την έκθεση
Οι «Οδύσσειες» απλώνονται στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, μέσα σε τρεις αίθουσες με τους ισάριθμους θεματικούς άξονες της εκθεσιακής αφήγησης: το ΤΑΞΙΔΙ, οι ΙΘΑΚΕΣ και η ΕΞΟΔΟΣ. Εμπνέονται από το γνωστό μυθολογικό έπος του Ομήρου αλλά αποτελούν την αφορμή για να μιλήσουν για το διαχρονικό περιπετειώδες ταξίδι του ανθρώπου μέσα στον χρόνο. Με 184 έργα από τη μόνιμη έκθεση και τις αποθήκες των συλλογών του Αρχαιολογικού Μουσείου, και έξι δάνεια από το Επιγραφικό Μουσείο και το Μουσείο Ακροπόλεως, κοινώς μαρμάρινα γλυπτά και πήλινα αγγεία, έργα μεταλλοτεχνίας και μικροτεχνίας, κοσμήματα, σκεύη, εργαλεία από την πέμπτη χιλιετία π.Χ. μέχρι και την ύστερη αρχαιότητα, οι εκθεσιακοί χώροι είναι λουσμένοι στο μπλε φως προβολών που δημιουργούν την αίσθηση ότι τα αντικείμενα πλέουν μέσα στη θάλασσα, βάσει ενός επιμελητικού κόνσεπτ που θυμίζει την ιδιαίτερα επιτυχημένη έκθεση του «Ναυαγίου των Αντικυθήρων». Στίχοι από ποιήματα των Καβάφη, Σεφέρη, Ελύτη και Ρίτσου δημιουργούν τις απαραίτητες γέφυρες ανάμεσα στην αρχαιότητα και στο σήμερα, συμβάλλοντας και στην ερμηνευτική προσέγγιση των έργων. Η μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου«ΙΘΑΚΗ» και «VOICES – Dream in an Οpen Place» συνοδεύει την έκθεση και της προσθέτει έναν δραματικό τόνο. Ενδιαφέρουσα είναι η συνεργασία του Μουσείου με το Ευγενίδειο Ιδρυμα προκειμένου να αναπαρασταθεί ο έναστρος ουρανός με τους αστερισμούς που αντίκριζε ο Οδυσσέας. Ωστόσο, παρ’ όλες τις ψηφιακές και οπτικοακουστικές εφαρμογές της και τα σπουδαία εκθέματά της, από τον επιβλητικό χάλκινο Ποσειδώνα (480 π.Χ.) ως το απειροελάχιστο θραύσμα από ένα νεολιθικό αγγείο που φέρει μια από τις πρώτες απεικονίσεις της ανθρώπινης μορφής ή τα «δώρα» από μεγάλα μουσεία του κόσμου, η έκθεση δεν εντυπωσιάζει. Ισως επειδή μοιάζει να πατάει στα χνάρια της ιδιαίτερα επιτυχημένης διοργάνωσης του «Ναυαγίου των Αντικυθήρων», χωρίς ωστόσο να διαθέτει την αφηγηματική δύναμή της.
*Στη φωτογραφία ο “σκεπτόμενος” του Ροντέν, που εκτίθεται ακριβώς στην είσοδο του Μουσείου…